Na zajęciach terenowych obserwowaliśmy głównie rośliny dziko rosnące. Przyszedł jednak czas na rośliny uprawne. W końcu mogliśmy zobaczyć jak rośnie żyto, owies, proso, saladera i łubin żółty. Po przeprowadzeniu obserwacji uzupełnialiśmy karty pracy. Każda grupa opisywała poznane rośliny, uwzględniając ich wielkość, kształt liści, barwę i rodzaj kwiatów oraz typ kwiatostanów. Następnie ustaliliśmy, która część rośliny jest wykorzystywana przez człowieka. Do tabeli wpisaliśmy również chwasty towarzyszące danej uprawie.
Zadaniem drugiej części lekcji było ustalenie nazw, umieszczonych w kartach pracy, pospolitych roślin uprawnych. Rozpoznaliśmy żyto, pszenicę, jęczmień, owies, kukurydzę, buraka cukrowego, ziemniaka, słonecznika i len. Następnie do każdej rośliny musieliśmy przyporządkować produkty , które są z niej otrzymywane. Z ciekawostek: z lnu wytwarzamy pokost, a pszenica służy do sporządzania kutii.